Företaget kommer att tillhandahålla forskning och utveckling till företag, och i förlängningen till konsumenter, inom området datavetenskap. Forskning och utveckling kan vara i form av konsultation eller utveckling av mjukvara. Mjukvaran kommer att omfatta business to business-lösningar, business to consumer-lösningar, datorspel och webbplatser eller servrar. För att främja arbetet skapas ofta videopresentationer, med möjlig intäktsgenerering. Områden inom datavetenskapens domän inkluderar: Virtual Worlds, Massive Online Systems, Pervasive Systems, System of Systems, Cyber Physical Systems, Metaverse inklusive alla ämnen som tangerar det (t.ex. Smart Cities, AI) och Web3-relaterade ämnen inklusive Blockchain och kryptovalutor.
2024-05* | 2023-05* | |
---|---|---|
Omsättning (tkr) | 53 | |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | -179 | -34 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | -177 | -34 |
Årets resultat (tkr) | 1 | |
Summa tillgångar (tkr) | 88 | 241 |
Antal anställda |
2024-05* | 2023-05* | |
---|---|---|
Omsättning (tkr) | 53 | |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | -179 | -34 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | -177 | -34 |
Årets resultat (tkr) | 1 |
TILLGÅNGAR | 2024-05* | 2023-05* |
---|---|---|
Anläggningstillgångar (tkr) | 21 | |
Omsättningstillgångar (tkr) | 67 | 241 |
Tillgångar (tkr) | 88 | 241 |
SKULDER, EGET KAPITAL OCH AVSÄTTNINGAR | 2024-05* | 2023-05* |
---|---|---|
Eget kapital (tkr) | 26 | 26 |
Obeskattade reserver (tkr) | 35 | 215 |
Avsättningar (tkr) | ||
Långfristiga skulder (tkr) | ||
Kortfristiga skulder (tkr) | 26 | |
Skulder och eget kapital (tkr) | 88 | 241 |
2024-05* | 2023-05* | |
---|---|---|
Löner till styrelse & VD (tkr) | ||
Varav tantiem till styrelse & VD (tkr) | ||
Löner till övriga anställda (tkr) | ||
Varav resultatlön till övriga anställda (tkr) | ||
Sociala kostnader (tkr) | ||
Utdelning till aktieägare (tkr) |
2024-05* | 2023-05* | |
---|---|---|
Antal anställda | ||
Omsättning per anställd (tkr) | ||
Personalkostnader per anställd (tkr) | ||
Vinstmarginal | 0.0% | -64.2% |
Soliditet | 58.2% | 75.0% |
Kassalikviditet | 257.7% | 0.0% |
Företaget kommer att tillhandahålla forskning och utveckling till företag, och i förlängningen till konsumenter, inom området datavetenskap. Forskning och utveckling kan vara i form av konsultation eller utveckling av mjukvara. Mjukvaran kommer att omfatta business to business-lösningar, business to consumer-lösningar, datorspel och webbplatser eller servrar. För att främja arbetet skapas ofta videopresentationer, med möjlig intäktsgenerering. Områden inom datavetenskapens domän inkluderar: Virtual Worlds, Massive Online Systems, Pervasive Systems, System of Systems, Cyber Physical Systems, Metaverse inklusive alla ämnen som tangerar det (t.ex. Smart Cities, AI) och Web3-relaterade ämnen inklusive Blockchain och kryptovalutor.